mandag 31. oktober 2011

Hvem styrer Ole Torp?

Det var med stor forbauselse jeg hørte Ole Torp stille ledende spørsmål i kveldens voldtektsdebatt.
Spørsmål som hadde som foremål å vise at voldtektsmenn var stakkarslige menn som var "sinte" pga konflikter i landene de kom i fra og derfor voldtok norske kvinner i møte med det liberale vestlige samfunn hvor kvinner kan bestemme sine egne kleskoder.

Videre stillte Ole Torp ledende spørsmål  om omtale av voldtekt hadde en forsterkende effekt på menn som tydligvis vurderte voldtekt. Her fikk han en svak bekreftelse av en "forsker" som tydligvis ikke kunne henvise til noe håndfast men som sa seg enig i Torps "spørsmål", eller rettere sagt hans utsagn. Jeg merker at jeg ble direkte provosert over hvor lavt niva Ole Tops debatter har. Han er på ingen måte noen moderator, han er kun en meningsformidler.

Da programmet var over var det ingen tvil om at dette måtte kommenteres, men den lammende mentale forbauselse som Ole Torp forårsaket gjør at noen dypere analyse ikke er mulig før det legges ut i NRK's nett-tv. Jeg kan dog stille et spørsmål, hvem styrer Ole Torp? Hans åpenbare bias begynner å ta parodiske former. Tvilen jeg lar han komme til gode, sier meg at ingen kan være så direkte udugelig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar